onsdag 16 mars 2011

Batteridriven limpistol

Tjohoo! Äntligen har jag den i min hand!
En batteridriven limpistol (DoCrafts Stick it Excel Hot Melt cordless Glue Gun) som fungerar som en dröm, om bara de fyra AA-batterierna är rätt isatta ;-). Du finner den hos Scrap & Hobby.



Tänk så smidigt att ta med den på pysselträffar med mera, och verkligen få fast rosor och andra dekorationer, utan att behöva vara rädd för att de skall lossna efter ett tag. Den sägs funka till både papper, dekorationer, blommor, smycken, mixed media, "hushållsreparationer" m m.

Limmet flyter ut tunnt och fint, tack vare ett litet munstycke. Du kan också använda den för att skriva eller rita med :-)!!! Därefter kan du hälla på glitter (medan limmet fortfarande är varmt) för att skapa spännande effekter, eller så kan du måla på det när det torkat. Du kan också göra egna dekorationer med limmet.

Snacka om att det här blir värsta kompisen nummer ett, efter Crop-a-dilen, Tiny Attatcher-nitaren, Tonix-saxen, Tonic-skärmaskinen, Big Shot stansmaskin, alfabetsstämplarna på träkloss, bigningsbrädorna, tejppistolen o s v :-). Jösses så många favoritverktyg jag har :-).

Här visar jag lite hur den funkar och även några nya stansmallar från Spellbinders och nya Tissue Tape-rullar från Tim Holtz.

2 kommentarer:

  1. Åhh den verkar ju helt perfekt.
    En sån vill jag ha.
    Då får jag ta bussen till er och inhandla en sådan eller kommer ni att ha sådana med på mässan nu i helgen?

    SvaraRadera