söndag 27 mars 2011

Spellbinders stora stansmaskin

Ja, den heter Spellbinders Grand Calibur. Och den "tar" stansmallar upp till 8 tum.


Efter mycket funderande fram och tillbaka, har jag den i min ägo just nu.

...

Jag hade ju tänkt att köpa mig det där stora skeppet till stansmaskin från Sizzix. Den som tar 12x12-tums stansmallar... Huga.


Jag riktigt fasade för att kånka hem den, hitta en plats för den - där den alltid kunde stå, och fick till slut ge upp. Någon sådan plats finns inte i detta hem :-(. Och tro mig. Det är ett riktigt monster till stansmaskin, som man inte kånkar på i onödan för att flytta undan den när gästerna kommer ...

Så det fick bli en SGC :-)!
Och den har sina fördelar :-).
Den har ett handtag som du kan BÄRA maskinen i. Den väger inte mer än Biggan och den är lättmanövererad.

Nackdelarna kan väl vara att den inte tar tjocka stansmallar, om man nu skulle ha sådana som inte får plats i Biggan. Men men. Den tiden den sorgen.
SGC-maskinen har också en sugproppsliknande underdel - likt grodan (Cuttlebug från ProvoCraft), men jag kan inte påstå att den är särskilt bra. Den har en tendens att lossa efter ett tag. Men men. Det får man väl stå ut med :-).

Här kommer en video från en annan Spellbinders Grand Calibur-entusiast (Kimberly Crawford). Jag tycker att hon gör videon såpass bra, att jag inte behöver lägga ned min energi på att göra en dito :-).



Äntligen kan jag börja experimentera med lite större kortbaser :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar