fredag 7 oktober 2011

FALSK METALL-TAG

Jag måste bara erkänna mig själv som besegrad när det kommer till falsk metall-tekniken. Jag vill jobba med det, dag som natt. Jag satt den sista timman på rekordträffen och hade nada inspiraton. Men så ville jag ändå få användning för de saker jag kånkat dit :-). Jag var ju bara tvungen att testa att göra tag med halloweenkänsla :-).

Jag tog fram följande saker: 
En tag
Ett styck utstansad träd - från Timpans Bigz-stansmall
tre bokstäver - B O O
Ett gem

Jag limmade sakerna på tagen och började täcka över dem med aluminiumtejp.
Jag avslutade med svart akrylfärg... Jag gned dit färgen med en sönderklippt disksvamp. Eftersom jag gned dit det och hade kontroll över hur mycket färg som hamnade var, kortade jag också ned torktiden avsevärt.


Låt det här vara ett smakprov på vad jag kommer att ha kurs i nu på söndag - och den 15 november. Vi kommer dock inte att göra tags, men något annat fint med den s k falska metalltekniken.





3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Lagom många detaljer....gillar den verkligen!

    SvaraRadera
  2. Guuuuuud så snyggt!!!!!
    Verkligen läckert och så fint dekorerat....

    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Läckert!
    Måste testa snart... =)

    SvaraRadera