måndag 17 oktober 2011

JAG DRAS TILL DETTA NU...

Jag vill släppa fram min inre kreatör. Jag vill våga mer. Men just nu sitter jag fast i vinkelvolten. Jag får inte till det. Jag tänker och tänker. Men inte på pyssel. Mammas död tar mig hårt. 

Inte ens en helt underbar helg med likasinnade i Steninge fick igång mig. Jag gjorde några halvhjärtade försök att göra kort, men det ville sig inte riktigt. Men vistelsen var helt underbar. Vi började pysslandet med att göra var sitt portfolioalbum, och jag säger bara det! 
Jösses! Ett sånt album! Jag tror att det är ett sådant som Tarja och Lotta skall ha hos oss på Scrap & Hobby den 29 oktober. Jag tror att det finns ngn enstaka plats kvar. Om du är sugen på att göra något fantastiskt, och om du vill få spark där bak för att skapa flera minialbum, så rekommenderar jag att du söker dig till kursen bums!!! 

Så jag söker mig till nya marker. Jag vill kunna göra mer än söta kort. Jag vill bli fri. Jag vill vara annorlunda. Jag vill vara jag. För om jag inte är jag, så finns det ingen som mig.
Aaaaargh!

Skaparångensten är stor. Men det blir nog bra med tiden. När jag tankat mig full av inspiration och bara spricker ut i något nytt. Hoppas jag! Bara det här med begravningen med mera blir överstökat, så att jag kan bli mig själv igen!

Den här tjejen inspirerar mig just nu! Connie's playroom heter bloggen!
Snacka om att ge sig hän med klet och färg...
I love it!

2 kommentarer:

  1. Skickar dig en varm, varm tröstekram! Din mamma finns runt dig hela tiden, slappna av, känn efter, och bli glad och varm av känslan att ha henne nära ändå, fast du inte kan se henne längre. Hon finns med dig så länge du behöver henne där!

    Lusten kommer till dig, så småningom, men jag vet vad du menar.... Jag ligger lika risigt till själv. Jag har bestämt mig för att ta pysselpaus tills det släpper, för att tvinga fram alster är ingen bra idé´tycker jag - inte för mig iaf. Jag har några små måsten någon gång ibland, dom ska jag scrappa så klart. Men i övrigt ska jag göra så mycket annat som bara går, och enbart ta i papprena och decosarna OM jag får LUST!

    Håll ut, det blir bättre!! Sorg är skitjobbigt, jag vet. Min älskade morfar, min ledstjärna, min barndomsidol, dog i våras....... Jag har inte kunnat sörja honom ordentligt, tror det är därför jag sitter fast i svackan nu. Men det vänder, så småningom.... det bara måste få ta tid. Låt det ta tid, Sari, så blir det bättre sen!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det är inte så konstigt att det är svårt att hitta inspiration till gulliga kort när ens mamma har gått bort. Tillåt dig att sörja så hittar du nog tillbaka till pysslandet i sinom tid!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera