fredag 2 december 2011

FALSK METALLTEKNIK-KISTA

Det här är kistan vi gjorde på falsk metall-teknik-kursen hos Scrap & Hobby. 



Kistorna säljs i 2-pack - en stor och en mindre. 

Jag har dekorerat med några mynt och några utstansade figurer (klocka (weathered clock), fjärilar (stor - monarch butterfly) (Monarch butterfly embossing punch), förutom punchinella och vävtejp. 

Timpans fina metallfötter (foundations) gör sig väldigt fint på denna kista, tycker jag :-). 



Jag började med att placera ut alla motiv och sedan täcka över dem med aluminiumtejp. Det förmånligaste köpet finns hos Biltema! 
I vissa fall skrynklade jag till tejpen innan jag tog bort skyddsplasten - för att få lite struktur och en brytning med de släta ytorna.



När allt var på plats, använde jag mig av Terra Cotta Acrylic Paint Dabber för att jobba in lite färg här och där, men sen kom jag ju på att jag ville ha den svart-silvrig, så jag fortsatte med svart akrylfärg. Jag målade dit det med hjälp av en pensel. (det finns också en paint dabber-flaska med svart (och vit) färg... ganska smidigt om man inte vill kladda med pensel.. ) Jag lät det inte torka särskilt länge, utan torkade bort det mesta av färgen med hjälp av lite vattenstänkt toalettpapper.


 Jag lekte länge med tanken på att dekorera locket med fina blommor och pappersrosor, men beslutade mig sedan för att hålla det rent :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar