fredag 20 april 2012

EN DRAKE LYFTER I MOTVIND - INTE I MEDVIND

Jag blev jätteglad över att läsa det här uttrycket "Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger". Jag tyckte att det var väldigt intressant, och kanske som en vink till mig att inte ge upp - fastän det kan kännas lite tungt ibland. Så jag valde att byta perspektiv och välja uttrycket till mitt nya mantra :-).

Jag har mist-sprayat med blått och även sprayat över tegelväggs-stencil/mask med svart för att få en annorlunda bakgrund. Sen ville jag hålla allt enkelt genom att bara ha det långa uttrycket i bokstäver. Det hade givetvis varit lätt att bara ta en text från en stämpel eller skriva ut med hjälp av datorn och skrivaren, men jag kände för att göra ett riktigt handarbete med stämplar :-).




Här har jag återigen jobbat med flera olika bokstavsstämpelset. Jag bara älskar bokstavsstämplar, både på träkloss och som genomskinliga stämplar, s k clear stamps.

Orden Det är, inte, som får en, att stiga, är stämplade med bokstavsstämplar på träkloss. Motvind-ordet är stämplat med Kaisercrafts grunge-bokstäver. Medvind-ordet har jag fått fram med hjälp av härliga skrivmaskinsbokstavsstämplar från Technique Tuesday och Drake-ordet har jag skapat med hjälp av Inkadinkados stora bokstavsstämplar. 


Jag har också använt mig av en metallstencil med massor av cirklar och ett slags strukturpasta som fått torka över natten.




Här ser du rosetterna på draksvansen :-). Prickigt organzaband gör ju vem som helst glad, eller hur?

 
Draken har jag gjort själv, då jag inte hade en stämpel stor nog... :-). Jag ville också få användning för mina spillbitar :-).


Jag får nog säga att jag är nöjd med mitt uppdrag att införliva olika produkter i ett och samma projekt; spray och mask (stencil), metall-stencil och strukturpasta, snöre och dekorband, stämplar - cirkelstans - distressfärg runt bokstäverna och lite handarbete med draken :-).


3 kommentarer: