onsdag 30 maj 2012

Tim Holtz nya varor... och lite om eclipse från Sizzix

Jag börjar med att lägga upp en video som jag helt missat från vinterns CHA. Här får du se massor av sköna nyheter...
Jag blev ju helt tokig när jag såg den långa stansmallen som stansar ut bokstäver i en mängd olika material...



Hur många av er gillar den här manicken, som kan skära ut det man stämplat..., förutsatt att man har rätt patroner, vill säga...?
Tydligen kan den skära ut i metallfolie, krympplast o s v, förutom papper... :-).


Här är en lite mer kortfattad film om finesserna...


Här är länken till film nummer 2.

Tydligen så behöver du både en maskin som heter eclipse och därefter är det bara till att köpa på sig de patroner man behöver...

Här är en länk till Sizzix, så att du kan få en idé om priserna... Skärmaskinen kostar säkert 5000 kr, så det blir till att spara lite...

Troligtvis kommer patronerna att kosta ca 600 kr/st (tror jag...???).
Det gäller att välja dem med omsorg :-). Men med tanke på att du kan skära ut motivet exakt, eller t ex som konturer (skuggor), eller större eller mindre format - så är det ju helt klart lockande :-).

Jag, har inte någon elektronisk skärmaskin just nu, Men det är klart... Jag ser fördelarna!
Och som älskar att spraya och kleta, tänker att ahaa... Jag kan ju använda maskinen för att skära ut en himla massa stenciler... :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar