fredag 15 juni 2012

MITT SÄTT ATT SE PÅ EMBOSSING

Jag har nyligen förstått att embossing är kul. Och att det finns många varianter av embossing, eller kanske skall jag kalla det prägling eller relief. 3D-effekt är ytterligare en benämning på den förhöjningsteknik.
Om du istället gör ett alster med nedsänkning, kallas det för debossing.

Här är en video om min kartläggning inom embossingens förtrollade värld. Om du tycker att jag saknar något i genomgången, får du gärna hojta till, så kanske jag gör en fortsättningsvideo :-).


Här hittar du massor av embossingsaker (embossingpulver, verktyg, embossingcreme, texturkuvert m m hos Scrap & Hobby.

2 kommentarer:

  1. WOW!!! Kanon på alla sätt!!!

    Å jag som äääälskar embossing och gjort ända sen min allra första dag med scrapbooking lärde mig ett och annat nytt tips, TACK!!

    SvaraRadera
  2. Super bra video inget som var dåligt allt var jätte bra!!och jag fick en massa bra tips och jag blev väldigt inspererad!!!

    Jag la upp videon på min blogg men jag länkade till din blogg i inlägget jag hoppas att det var okej :)

    lindasideer.blogspot.com

    Kram Linda

    SvaraRadera