fredag 21 december 2012

JULKORT MED GRAND NESTABILITIES LABELS ONE

Jag tycker om stansmallar och ibland känns det som att "ju större, desto bättre". Det är kul att kunna stansa ut fina former med en stansmaskin som t ex Grand Calibur från Spellbinders



eller varför inte en elektrisk dito vid namn eBosser från Craftwell :-).



Via Creative-Expressions, fick jag tipset om att stansa ut stora kortbaser - så att man skulle kunna göra snygga trappstegskort med fin kant runtom :-). Jag valde att göra enkla kort på svart botten, för att se hur det kunde bli när man använda både kraft, svart, vitt och rött på ett och samma kort.

 
Kortet är ca 18*18 cm stort.
Jag har använt mig av papper från Teresa Collins (julserien från 2011) och rutigt kraftpapper från Papermania.
 
 
 
Uttrycket god jul har jag stämplat med små träklossbokstavsstämplar, klippt ut dem som tegelstenar och fäst dem med 3D-kuddar. Företaget Stick it har bra och prisvänliga produkter.
 
 
Stämpeln kommer från ett ängelkit från Reprint (det släpptes 2011). 
 
 
När det gäller bokstavsstämplarna, så finns det olika alternativ hos Scrapbruket...
Jag sökte på ordet font och fann dessa:

KaiserCraft - (genomskinliga stämplar - fästes på akrylkloss)


Prima Marketing (stämplar som fästes på ett speciellt block, för att garantera att bokstäverna hamnar rätt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar