fredag 1 februari 2013

ETT STORT POP UP-KORT

Jag blev inspirerad av Karen Burnistons Spinner 3D pop up-funktion. Jag valde medvetet att göra ett stort kort, för att kunna göra en ram och ett hål med Spellbinders största labels 25-form.




Jag torrembossade ramen med det stora torrembossingkuvert som följde med den elektriska stans- och embossingmaskinen eBosser (jag hittar den inte nu hos Scrapbrukets webbshop, men den kommer säkert in snart igen).

Öppningen i ramen lämnade gott om plats för en fin textstämpel från Tim Holtz; wishes are the magic in our heart that cause beautiful things to happen... (texten finns i setet Good thoughts cms085)


Den här gången valde jag att klippa ut Timpans fina tomtemotiv för att kunna fästa det på lämpligt ställe på framsidan.
(Här har du en länk till ett stämpelset med flera fina motiv - däribland en mindre variant av Timpans tomte :-)...)




Kortets insida valde jag att hålla enkelt, med ett svartvitt mönsterpapper med snö- och vintertema, pop-up-vridningsmekanismen och den utstansade formen av labels 25. Jag valde att stämpla upp en fin julhälsning från Tim Holtz på vitt papper och fästa det med 3D-kuddar (texten finns i samma set som den stora tomten).


 Så här ser pop up-formen ut, innan jag vikt ihop den...


Och här ser du att hälsningen är på väg inåt...

1 kommentar: