tisdag 5 februari 2013

VÄNSKAPSKORT MED VILDA-STÄMPLAR

Det är inte ofta jag är i fas med att göra ett kort och sedan skicka iväg det, men den här gången ville jag ändra mina latmansrutiner :-).Jag har en fin vän i U, och jag tänkte att det kunde vara på tiden att visa henne lite uppskattning :-).


 Jag började med att stansa ut en långoval form med en stansmall från Spellbinders. Jag lät formen sitta kvar på papperet när jag jobbade in en brun ton på bakgrunden med distressdynan Frayed burlap. Jag höll ihop allt med lite tejp på baksidan.


Sedan stämplade jag med en vänskapsstämpel från Vilda Stamps. Jag hade formen kvar på papperet när jag stämplade, för att inte få texten på den ljusare kanten.
 

Så här ser det ut nu.... Det blev inte perfekt, och det beror på att jag inte tänkte på att stansmallen skapade ojämnhet i "underlaget".  Men med tanke på att jag ändå skall ha något motiv över texten, spelar det inte så stor roll, tycker jag :-).


Jag ville ha någon fin inramning till ovalen, så jag stansade ut en form utav prickigt BoBunnypapper med Spellbinders labels 21 (twenty-one).


Sen ville jag utmana mig själv att göra något mera... Jag stansade ut två bruna Ornateformer med en tjock stansmall från Sizzix/Tim Holtz.


Och parade ihop dem för att skapa en helhet...


Och sedan lade jag på den ovala formen igen... :-). Jag tyckte att det var lite kul att ta vara på den spetsiga formen på den bulliga dito :-). Och eftersom den lång-ovala formen går över de bruna papperena, så är det ju ingen som ser att det finns en skarv därunder :-).


 Jag stämplade upp läsälvan från Vilda Stamps och färglade lite snabbt med Copic-pennor.



 Därefter stansade jag ut två bitar med den fina Martha Stewart (deep edger daisy fan-stansen).


Jag limmade bara fast en, på högersidan. Jag blingade till det hela med två beige halvpärlor.


Och sen använde jag den andra utstansade formen på stafflikortets insida. Jag fortsatte med att skapa ett stopp för framsidan. Därefter stansade jag ut en etikettform med Spellbinders stansmall (fancy tags) samt stämplade uttrycket Vänner är familjen man själv väljer (från kitet svenska texter 2010 (v692)) - från Vilda Stamps.



Så här ser kortet ut i sin helhet :-).
Javisst ja... Jag stämplade även uttrycket Du är min kompis och satte den på framsidan :-), från svenska texter 2-kitet v694.


Avslutningsvis stansade jag ut en Glassene butterfly-fjäril med Marthas handstans.


1 kommentar:

  1. Vad snyggt detta kort är! Vackra färger och läckert utfört!
    Kram Biggan

    SvaraRadera