torsdag 9 maj 2013

FOTOPROMENAD MED NATURTEMA I KORTEDALA

Här är ett gäng foton jag tagit med min kamera denna morgon. Jag har experimenterat med macro och allmänt zoomande samt svartvita foton och färgfoton.
Jag promenerade längs Julaftonsgatan, månadsgatorna och Januarigatan... Och sen hem.
Det fanns ovanligt mycket att vila ögonen på idag :-).

Här har jag gjort fotona kvadratiska - i programmet Microsoft Picture it!

Ser du det gröna på björken?


Här fick jag trixa o mixa... Det blåste, så björk"barnen" flög fram o tillbaka, men till slut fick jag en bild med bra skärpa :-).


Det här var något jag provade mig fram till med macroinställningen.
Det var riktigt kul att få till det med skärpa i förgrunden och suddigt i bakgrunden :-).


Ser ni vattendropparna på gräset :-)?


Närbild på ett kvistskott, av något slag.


Ett annat skott som kommit lite längre...


Här ser du det i grönt...

 

Och så fick jag syn på något härligt... orange... Trassligt och fräckt!


Och här är något annat. Jag tror att det ljung som torkat...


Rhododendronbuskarna är på g...


Och här ser du en härlig höstfärgskavalkad... Jag undrar om de tappar bladen helt innan det kommer nya...?


Ser du texturen :-)?


Det här tyckte jag var lite vackert... rostbrunt...


Och lilla snigeln som tar det så lugnt så lugnt... :-).


Här har du en pampig topp på en tallkvist.


Och visst ser den här ut som en blomma :-)!?


Och visst såg jag vitsippor också...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar