lördag 18 maj 2013

DAGENS FOTOPROMENAD... MJAU

Det fanns inte så mycket som fångade mitt öga idag. Däremot njöt av svalkan jag kände när jag kom ut med mina piratlånga tajts. Mmmm. Bästa tiden på dagen, misstänker jag. Sen blir det nog för varmt. Jag gillar inte värme!
Jag såg inte många människor ute vid denna tid, så jag hade naturen och djurlivet för mig själv :-).

Här är några blommor i en häckbuske...







Och sen fick jag syn på något vackert... Magnolia tror jag bestämt att det är :-).








Och sen blev jag alldeles betagen... Jag såg inte bara en katt utan två. Och eftersom jag stod en bit ifrån, så jag var glad att min nya Panasonic TZ40 kan zooma in utan att pixla :-). Men visst är bilden skakig i kameran... Tack vare bildstabilisatorn funkar det dock över förväntan :-). 






Och här smyger den andra katten fram... Den höll sig jämte sin matte, som putsade dörr-fönster till ett hyreshus..




Och sen fick jag syn på ett annat träd med rosa blommor... Inte japansk körsbär inte... Något helt annat... Vet dock inte vad...



Och varför inte...? En stennalle...


Inte särskilt välgjord, men ändå :-).


Mjau, på er :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar