tisdag 14 maj 2013

EN REGNAVBRUTEN FOTOPROMENAD

Idag verkar vara en bättre dag än igår, för igår kunde jag bara inte mobilisera mig till en fotopromenad. Idag kändes det bättre... Och det är jag glad för :).

Jag fick fotat lite grand, men fick korta ned turen, eftersom regnet överraskade.

Kanske går jag ut en gång till idag, för att ta igen det jag missade :-). Men tack vare regnet, pinnade jag på lite extra, vilket också fick upp pulsen. Jag sitter här, fortfarande lite rosslig i halsen. Kanske har jag en förkylning på g eller något, då det känns tungt att ta djupa andetag... :-(.

Här kommer i alla fall några foton...

Jag gick tillbaka till stället jag tog bilder på "björkbarnen" i förra veckan, då jag ville få dem även i färg...


Nu syns tegelväggen lite tydligare .-).




Och sen kom Sven. Dufva :-).


Helt plötsligt satt "han" uppe i trädet.



Japanska körsbärsblommor... Det gäller att njuta av dem medan man kan :-).


Det är så fräckt med vattendropparna från morgonens regn :-).


Och så fick jag syn på "påskliljor"... Det fanns både gula och vita. Jag zoomade in på de sistnämnda.


Och sen såg jag något rosa mot en röd tegelvägg...


Jag vet inte vad det här är för en buske, men fräna blommor är det i alla fall :-). 


Och "tall-blomman" var ju oxå ett måste att få i färg :-).


Vattendroppar som hänger från tallbarren...



Här är en bild till på tallblomman...


Och avslutningsvis några trädbilder...



Snacka om härliga rostfärger :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar