torsdag 5 september 2013

JAG SKALL INSPIRERA HOS THE WILD BUNCH - WILD ORCHID CRAFTS

Det talas om e-mail, och det talas om snail mail (snigelpost). Men är det någon som talar om happy mail någon gång? Även om det inte är ett regelrätt uttryck, vill jag meddela att jag fick ett riktigt happy mail för någon vecka sedan, via youtube. Jag fick nämligen en förfrågan att ingå i the wild bunch-gängets inspiratörsgrupp... Det tog inte många sekunder för mig att tacka ja... :-).

Om du inte känner till företaget (WOC) (Wild Orchid Crafts), som har massor av finfina blommor, spetsar och andra roliga dekorationer, tycker jag att du skall hoppa dit, efter att det här inlägget :-).

Här är mitt första alster åt WOC: (det kommer några bilder nedan, som visar hur jag gick till väga...)


Jag började med att fixa till bakgrunden, med både wellpapp, en gammal boksida och svart kartong. Sen stansade jag ut Tim Holtz klocka (pocket Watch frame), Cheery Lynns hönsnät, Spellbinders kugghjul (sprightly sprockets) och Tim Holtz kugghjul (gadget gears). Några av dem målade jag med antingen distress stain-färger eller akrylfärger.


Här ser du både rosor och kugghjul på lite närmre håll. Stämplarna kommer från Vilda Stamps. Detta är din dag v333 och grattis - som troligtvis är en s k freebie-stämpel jag fått någon gång :-).

Jag satte i antik-mässingfärgade stora öljetter (metal eyelets från We R Memory Keepers), för att få den här till ett hängande alster. Det går som en dans att både göra hål och sätta fast öljetterna med en crop-a-dile. Den är tyst och lätt att jobba med :-). Här har du en lite mindre tång (den första var rosa).


Jag har använt både metallic-stains och vanliga stains...


Rosorna och spetsen kommer från WOC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar