fredag 15 november 2013

ETT JULKORT FÖR ÅR 2013

Det här är mitt premiäralster i den nya lägenheten och det nya pysselrummet :-).


Jag har ett svart papper som kortbas (6*12 tum).
Därefter har jag skurit till ett vitt papper med måtten 13,8*13,8 cm.
En vit kvist med löv bryter av det svarta från wellpappen... Den är utstansad med en mall från Cheery Lynn.


Jag har stansat ut ett stort frimärke, med Tim Holtz tjocka stansmall: Postage stamp frame.
Jag har sedan klippt ut en bit wellpapp som passar i frimärket.
Timpans Pocket Watch frame bildar, tillsammans med en utstansad s k scallop-cirkel (jag har använt en handstans, men det går nog lika bra med stansmallar från Spellbinders), en ram åt texten "Hedra julen genom att vara på gott humör hela året", en stämpel jag designat åt Vilda Stamps :-). Du hittar denna, och andra julstämplar jag designat i två olika kit:
svenska jultexter (A5) v750.
jultextkit (A6) v755.


Jag tycker väldigt mycket om olika fonter, och den här stämpeln är ett levande bevis på det :-). En fin sirlig font, tillsammans med en brötig dito... och lite dymotext... Well... I'm in heaven :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar