torsdag 14 november 2013

NYTT PYSSELRUM - BARA VITA MÖBLER :-)!

Tänk att det kan ta sån tid att flytta in i en ny lägenhet... Vi har hållit på i över en månad... Vi har sålt möbler och köpt nytt på Ikea. Sen har de monterats ihop. Fler möbler har sålts och nytt har inhandlats. Och så vidare. Jösses.
Men äntligen fick jag någorlunda ordning i mitt pysselrum :-).
Den här gången är det helvita möbler. För att komma igång, har jag behållt de burkar och tidskriftssamlare jag haft sedan tidigare. Sådan färg-snobb kan man ju inte bli, att det röda inte längre duger :-).

Här ser du tre hyllor (BESTÅ - från Ikea). 40 cm djupa, 60 cm breda. Om man vill ha dörrar till dem, måste man fästa hyllorna i väggen, då de blir framtunga. Jag, som kände att jag bara var tvungen att få komma till ro i pysselrummet, valde att ta den enkla vägen, utan dörrar :-).


Jag har ett hörnskrivbord med överdel (MICKE - Ikea).
Den här bilden är från ett tidigt stadie...


Och här har jag 2 st dubbelhyllor (BESTÅ - Ikea) - som mäter 120*drygt 60 cm*20 cm.

Under dem har jag 3 byråar (MALM - Ikea) - som mäter 80*48*100.
Jag har efter den här bilden införskaffat mig en bänkskiva, som mäter 246 cm. Jag har flyttat ut byråarna en bit från väggen och lagt den på malm-byråarna, för att få en djupare arbetsyta :-).











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar