onsdag 5 februari 2014

GÖR EGNA PL-KORT MED STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS 1

Jag har börjat nosa lite lätt på det där med Project Life. Jag vill dock inte använda mig av färdiga kort och kit med engelska texter o s v, utan vill utmana mig till att använda mig av de fina svenska stämplar som Vilda Stamps har i sitt sortiment.

Här är ett första-exempel på hur man kan ta en papper med kartmotiv och en utstansad orange bård som bas och sedan stansa ut en liten stämpel med en s k cirkelstans/-stansmall. Jag har satt på en turkos cirkel bakom den vita, för att få fram den turkosa färgen mer...


Jag satte en bit svart cardstock i bakgrunden, för att koppla an den till den utstansade tunna svarta ramen jag limmat fast på kartpapperet.
Det finns käcka PL-stansmallar att köpa - och piffa upp sina sidor med på ett enkelt sätt. Jag har också satt dit två stjärnor och ett vitt utstansat hörn.

Stämpeln "Livet är en RESA och du är den som håller i KARTAN." hittar du i ett litet resetemakit (v357), som med fördel kan användas på en "layout" med resetema :-). Texten i väskan kan du ju klippa bort - om du inte vill använda den tillsammans med den... Men å andra sidan, kan det vara snyggt att använda dem tillsammans i något annat sammanhang också :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar