lördag 21 juni 2014

EN LITEN MIXED MEDIA-BOK

Jag ville göra en bok som jag kan testa idéer i... En s k övnings-mixed media-bok :-). I den kommer jag att göra tester på olika slags alster jag kan tänka mig göra... Eller så har jag boken till något helt annat... en slags konstjournal kanske... Vem vet var det hela slutar... :-).



Jag har använt mig av stenciler från Memory Box, stjärnor (starry nights) och ...


stencilen mesh (nätmönster)... tillsammans med en hålstencil (påminner om den här... cosmic bubbles).


Jag har stansat ut bokstäver till ordet MEDIA - med hjälp av Tim Holtz tjocka stansmall block talk.
Jag har stansat ut bokstäverna ur 300-grams akvarellpapper - och sedan limmat fast dem på bakgrunden med limpistol. Det kan vara käckt att hamstra på sig lite limstavar...


Jag har också limmat på några knappar, för strukturens skull :-).


Avslutningsvis stämplade jag ordet mixed med träklossmonterade bokstavsstämplar och klippte ut "tegelstenar" och limmade fast dem med limpistolen.


Jag har sprayat på med både brunt, grönt, turkost, grått och guld. Jag har använt både hemmagjorda sprayfärger (timpans distress ink-färger) och färdigköpta sprayer.
Jag har torkat med min embossingfön (heat it craft tool) mellan gångerna... För det går inte att spraya på allt på en gång.
Jag har också sprayat på med vatten - för att låta färgen rinna in bland alla håligheter... Det är käckt att ha några mister-flaskor bredvid sig...

Jag har också smetat på lite Old gold Inka gold-skimmerpasta...

Mina inka gold-burkar har torkat. Detta gjorde mig väldans ledsen... Men sen fick jag reda på, av K-Designs-Katarina, att hon brukar spraya vatten i sina burkar - för att underhålla krämigheten. Sagt och gjort. Jag har sprayat vid flera tillfällen - typ 10 tryckningar i varje burk, och nu, efter x antal återfuktningar, verkar det som att jag kan använda skimmerpastorna igen... Tjohooo!!!

1 kommentar:

  1. Så läckert det blir med "mesh" ser ut som antik mosaik. Den åker upp på önskelistan :)

    SvaraRadera