lördag 20 september 2014

ETT ENKELT HALLOWEENKORT MED RAM FRÅN MEMORY BOX

Ibland gillar jag det enkla. Det riktigt enkla. Som i det här fallet.


Jag började med att stansa ut den fina ramen (Victorian frame set) från Memory box. Eftersom jag valt ett 300-grams akvarellpapper fick jag veva 3-4 gånger genom Big Shot-maskinen.

Jag bytte ut magnetplattan mot en vanlig stansplatta - med de två flärparna undanvikta. För att framhäva de torrembossade detaljerna, lade jag stansmallen med ryggen nedåt och lade på 2 st silikonmattor från Spellbinders, innan jag vevade igenom alltihop genom Big Shoten. Jag duttade på med svart stämpelfärg över stansmallen, medan papperet fortfarande satt kvar i mallen. Det kan vara klokt att rengöra stansmallen efter sölandet med stämpelfärg. Jag använde mig av baby wipes.

Jag färglade stansmallens mittendel med två orange toner (distress ink)... Först ut var Spiced marmalade och därefter kom Rusty Hinge. Jag jobbade in färgerna med ett distress-handtag, för att det skulle bli en mjukhet över det hela.

Jag stämplade en halloweentext från Vilda Stamps (Witchy greetings from the bottom of my heart v565) i mitten och avslutade med att dekorera ramen med gröna blingstenar (rhinestones).



Och för en gångs skull, har jag ett liggande kort :-).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar