lördag 13 september 2014

ETT VÄNSKAPSKORT MED TORREMBOSSAD BAKGRUND

Jag fattade tycke för torrembossingfoldern Polaroid wire från Darice, bara för att den har både hönsnät och ett polaroidfoto - ditsatt med en klädnypa.

Jag började med att torrembossa ett vitt papper, som jag sedan drog över förhöjningarna med svart stämpeldyna. Det blev lite söligt, så jag beslutade mig för att färglägga hela bakgrunden, med grön distressdyna (mowed lawn). Det hjälpte att dölja skavankerna.


Jag duttade på lite svart stämpeldyna även i polaroidfotots fyrkant, så att det skulle bli tydligare vad som skulle föreställas.

Därefter stämplade jag texten "Vänskap får själen att blomstra" (från Vilda Stamps v387).


Jag letade också fram mitt kamerakit från Vilda Stamps (798), och stämplade upp två motiv. Jag färglade lite lätt med gråa Copicpennor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar