måndag 27 oktober 2014

HALLOWEENKORT MED ORANGE TEGELSTENSVÄGG

När jag såg ett kort som påminde om det här på Pintrest, kunde jag inte låta bli att härma det lite grann. Jag ville nämligen passa på att använda mig av mitt tegelstenväggs-embossingkuvert (från Darice) för att skapa ett kort med fräck struktur. Jag drog med min "klister"-dyna över strukturen och hällde på orange distress-embossingpulver. Distress-embossingpulvret funkar inte likadant som andra "glansiga" embossingpulver. Man får värma längre och gå på känn. Det "syns" inte lika tydligt när pulvret är "färdigt". I gengäld får man ett strävt resultat, som ger en fin struktur.

Jag har också dragit in svart färg med en mjuk krita. Kolla in hela Faber Castells sortiment här.



Jag har också använt mig av ett fönster, som Tim Holtz designat åt Sizzix (window and window box) (i länken finner du flera stansmalls-fönster). Det är ett rätt så stort fönster, som gott och väl rymmer både ljuskrona och en utstansad katt :-).
Katten är utstansad med Poppy stamps lilla kattstansmall.

Jag färglade bakgrundspapperet med Antique linen och Scattered Straw distress-färg. Jag har blandat flera av distress ink-färgerna i små sprayflaskor - tillsammans med vatten.



Jag avslutade kortet genom att stämpla upp en söt liten häxa, som är på jakt efter halloweengodis :-).
Den och några fler sköna häxor finns i ett kit från Inkadinkado.



Jag har stämplat uttrycket Trick or Treat på den minsta Labels 14-formen från Spellbinders (den, tillsammans med labels 10 är några av favoriterna). Jag har också stansat ut den näst minsta storleken, för att få en fin bakgrund till uttrycket. Kolla här för att se alla fina stansmallar från Spellbinders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar