onsdag 31 december 2014

GOTT NYTT ÅR-VIMPEL OCH -PLACERINGSKORT

Gott slut och Gott Nytt År till er alla!!!
Jag har finurlat och plockat här hemma för att det skall bli så där vintermysigt... Vitt och silvrigt... 
Jag har åkt från affär till affär för att göra reafynd... Och för att hitta det jag sökt.. Jag har inte lyckats hela vägen, måste jag erkänna... Att hitta en silvrig bordslöpare verkar vara helt omöjligt... Likaså att den skall vara längre än 130 cm... 
Först får du se allt i en film och därefter kommer vissa saker i närbild... I de fall jag minns var jag köpt sakerna, skriver jag in det... :)...  




DUKNING INFÖR NYÅRET... 


Små stjärnlampor på tråd... Piggar upp i mörkret... Jag hittade dem på Coop (2014)



Antiksilver-ljusstakar (Coop, 2014), vita keramikugglor (Lagerhaus, 2011), silverpärlband (Clas Ohlson, 2014), silver-värmeljushållare (Coop, 2014). 



Ett fickur - får representera förändringen av tid...
Utstansade stjärnor och små silver-kulor...




I bakgrunden, ett avlastningsbord med ugglor och ljusstakar m m... 




PLACERINGSKORT
Jag har stansat ut ett stort fickur med Tim Holtz Pocket watch. Jag har färgat in det med Tarnished Pewter distress stain och sedan torrembossat det med Xcuts klock-torrembossingfolder. Jag har sedan förstärkt förhöjningarna med svart stämpeldyna... Även kanterna är sotade med stämpeldynan... 
Ett A är utstansat ur silvermossgummi - med hjälp av en bokstavsstansmall från Sizzix - Antique. 






GOTT NYTT ÅR-VIMPEL

Fiskstjärt-vimplarna är utstansade med Lawn Fawns Stitched party banners.

Bokstäverna är utstansade ur silverfärgad mossgummi, med bokstavsstansmallar från Sizzix - Antique.




Stjärnorna är utstansade med Tim Holtz - Stacked Stars.


GRANEN, ANNO 2014

En söt fågel, med knäppe som man fäster den med...  (Blomsterlandet, 2014)


Gunghäst (Coop, 2014)



Snöflinga (Coop, 2014)



Usha Demingers DenisÄngel samt spiralgran... (Blomsterlandet, 2014). Om du vill veta mer om DenisÄngelProjektet, kan du följa länken till facebookgruppen med samma namn :). 



Stickad uggla - nyckelring... Ett köp jag gjorde för att stötta barnhemsbarnen på Filippinerna... 



Glasängel, Liseberg, 2014



Glasängel, Liseberg, 2014



Resväskor... 



Kula... Indiska, 2013



Plast-ren... Coop, 2014



Och än en gång... Ett riktigt gott nytt år till er alla... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar