tisdag 27 januari 2015

SCRAPPADISE YOUTUBEUTMANING - FÅNGAD ÄNGEL

Maria Mia Malmgren - aka Scrappadise på YouTube har utmanat oss pysslare att tolka hennes Fångad ängel-utmaning.

Jag bestämde mig för att altra en konängel med s k falsk metallteknik. Jag har lagt utstansat bivaxnät (Honeycomb-stansmall från Cheery Lynn) under aluminiumtejpen för att skapa lite struktur. Jag har målat konen med vit, svart och turkos akrylfärg. Jag ville skapa en s k shabby chic-look, så jag har varit försiktig med akrylfärgerna denna gång :).
Jag har även jobbat in någon slags strukturpasta (white sand - Prima art) på vingarna, som jag sedan målat över med Brushed Pewter distress stain.




Stämpeln Carpe Diem - Fånga dagen hittar du hos Vilda Stamps V450. Jag har stansat ut uttrycket med en pratbubblestansmall.


Jag har dekorerat ängeln med handgjorda snurrblommor och tre stycken silverkedjor.



Jag har valt att svara tillbaka med en youtubefilm, nu när Scrappadise-Mia boostat mig till att våga visa mitt fejs på YouTube :).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar