lördag 23 maj 2015

EN S K GORJUSS-TAG TILL MIN CLIPBOARDTAVLA...

Det är kul att göra tags... De är små i formatet... avlånga... och det gillar jag :).
Man kan ju också variera uttryckssättet på dem, på ett väldigt smidigt sätt... Dessutom har MANILA-tagen en underbar yta att dra in distressdynefärger (och andra stämpeldynefärger) på :). Ytan är len och härlig att jobba på...
Jag har använt mig av Manila tag #8 (som underlag) och en mindre storlek över.


Jag började med att göra en marmorerad bakgrund med olika färger från distress paint-serien. Det blir alltid ett sånt där härligt okontrollerat resultat... 


Jag drog strukturpasta (Prima???) över en tegelväggs-stencil från Dutch Dubadoo och hällde sedan på olika nyanser av embossing-enamel från Stampendous (fran-tage).
Jag har också stämplat en söt flicka som heter Gorjuss... Jag har färglagt med akvarellpennor (från Prima Marketing). Jag känner inte att jag är särskilt duktig på just akvarellfärgläggning (eller annan färgläggning heller, för den delen), men jag väljer ändå att öva då och då :). Här är en länk till Tim Holtz (Ranger) distress markers.


Här ser du det smälta pulvret i närbild... Jag gillar att man kan göra både heltäckande embossing samt splatt- och pärl-yte-embossing... Allt hänger på hur mycket pulver du använder och hur länge du smälter...


Jag har stämplat uttrycket "Don't dream your live, live your dreams" (stämpel från Marianne Design) på vit krympplast (shrink plastic) och sedan klippt ut det som "tegelstenar" och krympt dem - en och en - med min embossingfön.
Om du inte har vit krympplast, kan du stämpla på genomskinlig krympplast och färga in den ena sidan med picket fence distress paint. Följ länken här, för att titta på distress paint-färgerna hos Scrapbruket.


Här ser du hur tagen passar i min clipboardtavla. Här är ett blogginlägg med resetema - till sjäva clipboardtavlan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar