tisdag 5 maj 2015

SPECIALVIKT KORT - SVART ÖVERRASKNINGS-POP-UP-KORT

Det är kul med kortvikningar och ju trixigare - desto roligare, kan jag tycka :). Just den här vikningen kallas för surprise pop-up card (överrasknings-stafflikort).

På detta kort har jag använt mig av textstämplar från Vilda Stamps.

Kortbasen är målad med svart akrylfärg...
Jag har använt mig av ett 300-grams akvarellpapper som jag är väldigt förtjust i... Det ger bra stadga och är helt underbart att stansa ut figurer och bokstäver ur... Så det är något jag återkommer till med jämna mellanrum :).


De där guldprickarna är korn av chunky metallic embossing-enamelpulver.
Du kan givetvis göra din egen blandning av t ex följande produkter:
guld
silver
koppar
svart
elfenbensvit

   

 

Så här ser kortet ut framifrån. Jag har använt mig av distressfärger för att skapa bakgrunden under uppviket... Jag har färgat in papperet med distress-stainfärger (antingen stain-eller sprayflaskan)... Antique linenWeathered woodPumice stone samt picket fence-spray.
Det går givetvis bra att spraya fram en bakgrunds"färg" också :).
  

De blå splattarna är gjorda med Weathered wood-stain-flaskan.


I och med att jag vill att flärpen skall kunna åka upp och ned utan att fastna "i sig själv", har jag skurit bort lite grann på sidorna.


Delen som påminner om en bok, har jag stansat ut med hjälp av Spellbinders - Mega curved rectangles.
"Tungan"/Tagen som drar upp staffliet är utstansat med samma stansmall nedtill - för att bidra till en lite exklusivare look :). Det är inget som syns i bild - då den är fäst på  undersidan av den svarta "tungan".


När allt är ihopfällt, är det nästan helt svart...


STÄMPLAR FRÅN VILDA STAMPS:
brevbakgrund v260
grattis på din födelsedag v494
man blir aldrig gammal - bara äldre v479
"snirkel"-grattis v597

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar