måndag 15 juni 2015

HANDLEDNING I MASKNING AV FLERA MOTIV TILL ETT NYTT MOTIV

Christina Hagström är min absoluta idol när det kommer till att maska flera motiv till en ny helhet. Hon gör det med briljans, framförallt med stämplar från Vilda Stamps :).
Jag gör mina försök då och då att bemästra tekniken mer... Här är ett sådant försök :).

Jag har använt mig av fåglarna från Tim Holtz underbara stämpelset Bird Crazy CMS 212.



Jag har färglat motiven med färg från små distressdynor och med en ny vattenpensel från Prima Marketing. De säljs i tvåpack och är - i mitt tycke - riktigt trevliga att färglägga med :). Vattenpenseln Koi - från Sakura är också riktigt, riktigt bra :).



Ett sätt att underläta maskandet är att spraya med re mount-spray (post it-lapp-limspray). Det funkar jättebra... Du hittar den i kontorsvaruhus.


Här är youtubefilmen där jag i visar hur jag gör när jag skall maska ihop flera motiv till ett nytt motiv :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar