måndag 6 juli 2015

AKVARELLFÄRGLÄGGNING OCH MASKNING AV MOTIV

Jag går fortfarande igång på möjligheten att maska ihop flera motiv till ett samt att färglägga dem med akvarellpennor eller t ex distressfärger :-). Jag har tittat på Vicky Papaioannous videor där hon ofta kombinerar Tim Holtz olika produkter i sina mästerverk. Detta får mig att tänka om och vilja härma henne genom att använda det jag har - men även att köpa nya produkter. Rackarns, Vicky! :-)


Här har jag använt mig av både det stora och lilla setet med drickbara motiv... (fresh brewed blueprint cms232 (Tim Holtz/Stampers Anonymous). 



Jag har färglagt motivet med antingen Primas akvarellpennor eller Tim Holtz distressdynor... Jag kommer inte ihåg vilket... Men jag har använt mig av en vattenpensel i alla fall :)... Den från Prima är både prisvärd och riktigt, riktigt bra :).


Psst... Om varorna är slut hos Scrapbruket, kan du alltid mejla till dem och fråga när de kommer hem på nytt... 

Nedan ser du prov på de små motiven... Jag gjorde några exempel-tags för att visa på att det kan vara käckt att göra sådana om man skall ge bort ett paket kaffe eller något liknande :).
Jag har stansat ut cirklarna med Tim Holtz Tag & Bookplate-stansmall... Jag har färglagt cirklarna med distressfärger och/eller primas akvarellpennor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar