torsdag 23 juli 2015

MINIALBUM MED BIRD CRAZY-DEKORATIONER FRÅN TIM HOLTZ

Jag fick besök av Sylvia och Malin, två härliga pyssel-tjejer, som lärde mig att göra ett minialbum med tygklädsel... Detta är något jag velat göra länge, helt enkelt för att jag tänker mig att tyg är mer hållbart än tyg... Det ger också en härligare känsla än just papper. 



Jag har använt mig av kraft-papper till basen för sidorna och mönstrade papper i pastelliga gröna och blå nyanser (bl a Summer Crush av Maja Design). 





Här är en film om hur albumet ser ut just nu...



JAG HAR ANVÄNT MIG AV FÖLJANDE PRODUKTER: 



STÄMPLAR:
Bird Crazy - Tim Holtz (Stampers Anonymous) cms212 (underbara fågelstämplar)


Right now - Heidi Swapp (det finns också glitterstickers att använda sig av)
Käcka ord att stämpla med, speciellt till Project Life-scrapbooking
(Det finns många fler set som är användbara - även till kollagetämpling)



Handwritten thougths - Tim Holtz (Stampers Anonymous) cms218
Finfina citat - med en lite slarvig font...



Journaling - Simple Stories
Jag gillar dessa småord jättemycket... De är väldigt praktiska... 

Perspective - Tim Holtz (Stampers Anonymous) cms213
Kolla in den fina fjärilen, men även de fina text-stämplarna... Mums...


Curiosity - KaiserCraft
Käcka "dymo"-ord (tänk på att de är fina att stämpla i pastelliga färger)


Daily Stories - Teresa Collins
Det här stämpelsetet använder jag mycket...


Polaroid - KaiserCraft cs159
Ännu ett suveränt Project life-vänligt stämpelset...


Grid - Technique Tuesday TT-Grid
En stämpel för att göra egna rutnätskort till t ex Project Life... Tänk på att det blir fint att stämpla upp dessa i olika färger... Sen är det lätt att klippa ut dem - längs linjen...


Zephyr #1 och #2 - Prima Marketing
Kolla in dessa underbara ord:
Perfect, amazing, precious, love, gorgeous, cuteness, pretty, beatiful, adorable, happy
(ytterligare stämpelset jag använder mig mycket av... Jag gillar speciellt de där lite mer "brötiga" fonterna)
 


Remember - Hero Arts
Här är ett set jag glömt av att jag haft... Men när du tittar på de olika stämplarna, ser du hur fina och användbara de är...


Leave a trail - Unity Stamp

Fina citat:
do not go where the path may lead - go instead where there is no path and leave a trail


Soulful journey - Tim Holtz (Stampers Anonymous) cms029
the journey awakens the soul, klocka, hörn


Enchanted garden - KaiserCraft
många fina stämplar i detta stämpelset från kaisercraft...


Just thoughts - Tim Holtz (Stampers Anonymous) cms078
enjoy the journey


Kamera-kit V798 - Vilda Stamps
Helt underbara kamera- och foto-relaterade stämplar...

Nellie's Choice; rabbit, kitten, birdsnest
kanin / hare, kattunge, fågelbo





STANSMALLAR: 

tim holtz
adventure, discover, moments, journey, beautiful, 

Technique Tuesday; 
magic circle card, notebook, memo pad, awesome, fabulous


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar