söndag 5 juli 2015

PROJECT LIFE / POCKET PAGE SCRAPBOOKING MED VILDA STAMPS

Det är kul att testa på nya tekniker - speciellt när det kommer till begreppet project life - eller pocket page scrapbooking (fotoficks-scrapbooking). Jag låter mig ofta inspireras av bl a franska IggyDodie när jag gör mina PL-layouter :).




Jag har stämplat en av mixed media-splattarna (scrap & mixed mediakit 2 (V742 hos Vilda Stamps/ V742 hos Scrapbruket)) i blått på ett rutigt journalkort. Jag har också stämplat upp orden lyckliga och minnen från ett stämpelkit som heter Ministämplar 2 V744 (Vilda Stamps) / V744 (Scrapbruket).
Du ser också en nedkrympt kamera (finns i ett kit med flera kameramotiv och en underbar text om att livet är som en kamera...) V798 (Vilda Stamps) / V798 (Scrapbruket)...
Är den inte söt, när den blir så där härligt liten :)?


Här har jag splattat med distress stain - bakom ett foto och sedan stämplat ordet dokumenterat tre gånger runt fotona.  Du hittar det, och många andra ord i ett annat stämpelset - för just project life/pocket page scrapbooking. Ministämplar 1 V743 (Vilda Stamps) / V743 (Scrapbruket) heter det.


Här är kameran i full storlek... tillsammans med ordet Instagram (som du hittar i det andra ministämpelsetet)... :).


Här är en av de större korten - med en splatt, ordet FOTOgenisk och diverse utstansade former. Jag har skrivit ut texten med hjälp av dator och skrivare. Stämpeln finns i ett set med stämplar som jag designat åt Vilda Stamps - Saris småtexter A6 - V674 (Vilda Stamps) / V674 (Scrapbruket)

Drömmen är väl att få tag i en gammal hederlig skrivmaskin, men i ärlighetens namn går det ju bra med datorn också... Nackdelen är väl, att det kan vara trixigare att få ut text på t ex mönstrat papper ... Men... Kom jag ju på...
I praktiken kan jag ju skapa ett word-dokument, där jag har ritar upp en ruta - avsedd för rätt storlek av papper - och sedan skriver in det jag vill ha inskrivet... och fäster mönsterpapperet eller vad det nu än må vara - med t ex re mount-spray (post it-lapp-lim) och kör igenom skrivaren... Det kan ju vara värt ett försök :). 



Här är hela uppslaget... Jag höll det enkelt med bara några enkla färger... blått, svart och brunt... på vitt... 
Jag har stansat ut ordet mölndal och årtalet 2009 i brunt mossgummi (funky foam), med en stansmall från Lifestyle Crafts - High Rise.
Det svarta 
kugghjulet har jag stansat ut med Tim Holtz tjocka stansmall (gadget gears) och de där halva etikettformerna har jag stansat ut med Nellie Snellens stansmall... 
Lite washi tape här och där piggar också upp :). 

Texten lite galet, men åh så roligt har jag designat åt Vilda Stamps. Du hittar den i stämpelkitet (Saris småtexter A6 V674)... 

Den detalj som mest påminner om IggyDodies är de utstansade små cirklarna, som är antingen vita eller blå... Tänk att något så litet kan göra så mycket :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar