söndag 16 augusti 2015

COMIC STRIP STAMPING - SERIETIDNINGSSTÄMPLING

Jag har gjort tre olika sidor med den så kallade comic strip stamping-tekniken (serietidnings-stämpling). Jag har inspirerats av Sandy Allnock. Hon är en fantastisk källa till all möjligt papperspyssel :). 
Jag har fokuserat på stämplar från olika företag på vardera sida - för att hålla saker och ting separerade från varandra :). 

Tim Holtz - Stampers Anonymous
Vilda Stamps
My Paper World (Viva Decor)


Du ser alstren i min youtube-film nedan... Till de två första alstren har jag använt mig av 4CC-papper och det sista har jag stämplat på vellum - genomskinligt papper (transparent papper). 
IN-EX har ett riktigt bra pris... 75 kr för 50 ark. Panduro tar ca 64 kr - för 10 ark. Det är lite skillnad, må jag säga... 





Till denna comic strip har jag bara använt stämplar från Tim Holtz - Stampers Anonymous...
Fåglarna kommer från ett stämpelset som heter Bird Crazy cms212.

Till denna "strip" har jag bara använt mig av stämplar från Vilda Stamps.
kamerakit V798
bättre sent än aldrig V473
enkla fraser V669
hörn V299
Hildur V11
gumma med hårknut V306
lillan fram och bak V331
älgvarning V542
steampunk V695

saris småtexter V674
lär dig livets stora gåta... V326
kamerastrip V653




Och till denna har jag använt mig av stämplar från My Paper World (Viva Decor).
Gentleman
Fashioned design
Vintage tools 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar