onsdag 5 augusti 2015

VILDA STAMPS - STÄMPLINGSTEKNIKER - SEMESTER - SOMMAR - BAD

Jag har påbörjat ett minialbum med olika stämplingstekniker.

Jag valde att göra en distressbakgrund i cirkelform - med hjälp av en egengjord stencil - som jag stansat fram med en cirkelstansmall (die).

Jag har använt mig av en stämpel med en kvinna och en man (
Strandraggare text holiday (V680)) från Vilda Stamps, som jag maskat av - innan jag jobbat in distress-cirkeln. Jag har också stämplat en text om sommaren (v691) - så att den hamnar bakom det soldyrkande paret :). 


Jag har tagit fasta på det faktum att sommaren ger oss alla utmärkta tillfällen till minisemester samt möjlighet koppla av och ladda batterierna. Jag har använt mig av två o lika stämpelkit för att få fram orden :).

Enkla fraser A6 V669 (minisemester)
Småkort semester A6 V767 (ladda batterierna, koppla av)


När jag var klar med allt maskande och själva distress-cirkeln, färglade jag figuren med distresspennor och en vattenbehållar-pensel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar