måndag 16 november 2015

CASE TINA - JULKLAPPS-POP-UP-KORT

Tina (Christina Hagström) har visat mig en sån rolig vikning, som jag kallar för julklappskort (det kan lika gärna kallas för ett present-kort - i o m lådan som döljer sig på insidan.


Jag har torrembossat papperet - delvis - med hjälp av Tim Holtz/Sizzix embossing diffusers. Jag valde en cirkelform denna gång, för testa och se hur det kunde tänkas bli :). 
Jag har lagt på en metallplatta för att öka trycket = få bättre prägling på papperet. 



Jag har sedan måttat ut hur stor "julklappen"/lådan skall vara och skurit och bigat mig fram för att få det att funka :). Jag har även gjort en ficka för ett presentkort - som döljer sig lite finurligt under lådan :). 

Jag lägger upp en länk till Tinas blogg, så ser du finfina bilder på hennes låd-kort (pop-up-paket) :). 

1 kommentar:

  1. Jätteläcker!! Har du möjlighet att lägga ut beskrivning på denna? Mått? //Marita

    SvaraRadera