söndag 8 november 2015

ELEGANT JULKORT - NISSE MED LYKT (LINDYS)

Ibland tar det tid innan jag kommer mig för att använda det jag köpt. Den här gången var det Nisse med lykt (en norsk stämpel från Lindys) som kom till användning, när jag skulle göra några julkort. 
Jag passade även på att göra några julkort till förmån för DenisÄngelProjektet - så att Usha Deminger kan sälja korten på marknader, till förmån för de drabbade barnen och kvinnorna i Kongo Kinshasa. 



Jag har torrembossat ett papper med en torrembossingfolder från Crafts Too, som heter Swirl Frame. Jag köpte den från Scrappweb på Gullbrannaträffen som var den 23-25 oktober, 2015.
Jag har jobbat in Pumice Stone distressdyna lite lätt över swirlarna och därefter dekorerat swirlarna med diamond stickles.
Texten "En liten julhälsning" är en stämpel från Gummiapan.
Tomtens lykta har också lite skimmer i sig, tack vare Wink of Stella-pennan.


Jag tycker mycket om den här nissen... Den är så himla mysig, på något sätt :).
Jag var med på utbyscrappen den 7 november, och hade en lätt packning med mig, i o m att jag ville fokusera på färgläggning. Jag gjorde 7 kort, allt som allt... Med samma motiv :).

Jag färglade flera motiv samtidigt, i o m att det tar tid att låta akvarellfärgen torka av sig själv. Jag jobbade in färgen, lager på lager, i omgångar.


(Jag kom på, att jag i o f s har använt tomten förr, när jag gjort en ask för värmeljus (det var på Steningeträffen 2011). Fotot är hämtat från ett inlägg med massor av specialvikta kort... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar