torsdag 5 november 2015

S- ELLER Z-VIKT KORT MED VILDAS TOMTE I TRÄD

Här är ett s- eller z-vikt kort som jag dekorerat med en söt liten tomtestämpel. Jag har maskat in den läsande tomten i ett träd :).
Jag har tagit inspiration av Christina Hagströms fantastiska tändsticksaskar, som hon använt den här tekniken på. 


Jag har färglagt figuren med distress reinker-färger...

Jag har sedan hällt på några grova korn från stampendous fran-tage-pulver - för att skapa en snöig effekt :). 
För att undvika att distressfärgerna smetar av sig, har jag smetat in hela papperet med versamarkdyna och sedan hällt på genomskinlig utee (ultra thick embossing enamel) och smält det med hjälp av embossingfönen. Det gäller att föna tillräckligt länge, för att "lacket" skall smälta över hela motivet... 

Jag har sedan stansat ut formen med en cirkelstansmall med en s k falsk söm. 
Jag har monterat den på en utstansad kvadrat med falsk söm och slutligen monterat den på en utstansad kvadrat med s k scallopkant (den minsta formen ur grand nestabilities-paketet från Spellbinders. Jag har färgat in kanterna på den största kvadraten med vintage photo distress-färg (liten dyna och ett s k blending tool). 

Jag har upprepat proceduren på insidan, med utstansade kvadratiska och runda former. 
Jag har använt mig av 3D-kuddar, för att det inte skall bli ett alltför platt intryck... 

Här är framsidan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar