måndag 16 november 2015

VILDA STAMPS: VÅGA VARA ANNORLUNDA

För att vara oersättlig, måste man våga vara annorlunda




Det här är ett kort med staffli bakom, för att kunna ställa det upp (Small easel - Tim Holtz/Sizzix).


Jag har använt mig av en fantastisk stansmall från Spellbinders (Mystical embrace (SB-S6-012)) för att skapa en guldfärgad ram med hjälp av en stämpeldyna med guldfärg (Encore! har fantastiska metallic-dynor).



Till saken hör jag att jag började med att färga in ramen grå, med Hickory Smoke, för att jag ville testa något annorlunda... för mig...
Sen fortsatte jag att jobba in fler färger och avslutningsvis täckte jag allt med svart. Jag var ändå inte nöjd, vilket ledde mig till att färga in allt med guld.
Allt detta bläck gjorde papperet ganska blött, så jag fick torka det med embossingfön för att få färgen att torka.
Man kan givetvis göra det enkelt för sig och måla ramen med t ex inka gold-skimmerpasta eller akrylfärg (eller distress paint), eller spraya det med guldspray :). 

Jag höll resten kortet så enkelt jag kunde, i o m att jag ville ha fjädern i fokus (stansmall från Spellbinders (feathers). Jag inspirerades av Annelie Runessons härliga fjäderkort, som jag sett på facebook.



Jag har stansat ut en tag-form med fin överdel ur krympplast med en tag-stansmall från crea-lies (xxl labels & tags no 1) och därefter stämplat det engelska uttrycket:
In order to be irreplaceable one must always dare to be different.
Det finns fler fina engelska uttryck i samma stämpelset från Vilda Stamps (Engelska texter V763).
Always believe that something wonderful is about to happen.
Be the best version of you.
Being creative isn't a hobby. It's a way of life.
May all your wrinkles come from happy smiles.
You make me smile all over my face. 





Jag har därefter krympt ned motivet till en fjärdedel med en embossingfön (heat it craft tool). Det är ett käckt sätt att få plats med en stor text på liten yta :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar