torsdag 5 maj 2016

UTSTANSAT OCH UPPFLUFFAT MED FJÄRIL


Jag gjorde en demofilm om hur jag använder krympplast för att förminska vissa stämpeltexter. Den här gången var det texter från Vilda Stamps som användes.

Jag använde mig också av utstansade figurer jag hade i en hög vid pysselbordet. Ibland är det bra att beta av prov-högen :).

Jag har använt mig av en fantastisk stansmall från Spellbinders - decorative elements - labels 47. Den är trixig att få ut, men den är väl värd sitt slit :). Jag har även använt en form från Joy Crafts. 





Jag har använt mig av de fjärilsstansmallar som följde med Big Shots startpaket (den vanliga storleken av stansmaskin), och jag måste medge att det är ett riktigt bra startkit man får med :). Jag vet dock inte om de går att köpa separat någonstans. Några stämplar fick jag dock inte med...





Jag har sprayat båda fjärilarna med olika färger, för att skapa lite intresse och sammanhang i kortet.


Här ser du den fina textstämpeln från Vilda Stamps; Always believe that something wonderful is about to happen. Texten ingår i ett kit med andra engelska stämplar (v763). 





Och här ser du lite bättre all textur och volym som kortet har... Jag har limmat fast en bit wellkartong under den gröna formen, för att öka volymen något. Fjärilarna är monterade med limpistolslim, i två lager. 








Här är den svenska demofilmen, som jag lagt upp i en ny blogg jag startat; ScrapAssistenten. Tanken är att du ska finna information på svenska, om det mesta inom scrapbooking, kortmakeri, mixed media m m hos scrapassistenten. blogspot.se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar