måndag 5 september 2016

VILDAS NYA VINTERSTÄMPLAR

Vilda Stamps har släppt nya stämplar och jag tokgillar dem.
De är både sirliga, brötiga och steampunkinspirerade på en och samma gång :).
Du hittar stämpelkiten hos både Vilda Stamps och Scrapbruket.
V847 - Steampunk 1
V848 - Steampunk 2

Jag har gjort ett slags mixed media-kort med dem den här gången.


Jag har stämplat motiven med versamark-dyna (det går givetvis bra att använda denna dyna också (Rangers Emboss it)) och sedan hällt på silver-embossingpulver och fönat med en embossingfön (heat it craft tool), för att få pulvret att smälta och bli så där härligt magiskt :).
Jag har även hällt på vitt shabby chic-pulver från Stampendous (frantage enamel-pulver) och fönat underifrån, för att få pulvret att fästa som droppar/snöflingor.


Jag har även limmat på pärlor (mini prills), genomskinliga och vita, för att öka intrycket av ett kyligt och vintrigt tema :).
Jag har också stansat ut en stjärnram (Die-namcs stax - stitched star), med hjälp av två stjärnstansmallar (från ett set med flera stjärnor i olika storlekar.
Ordet lovely är utstansat ur silvrigt mossgummi (skumgummi).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar