måndag 31 oktober 2016

ETT RENT OCH ENKELT JULKORT MED Z-VIKNING


Ibland är det fint med det enkla och rena... 
Jag har använt mig av Gummiapans delad gran-stansmall för att mangla fram de olika bitarna ur grön kork. Sömmarna syns tyvärr inte så väl i kork, men om du stansar ut granen i vanligt papper, blir det en rolig detalj som förhöjer. 



Jag har även stämplat god jul-bakgrundsstämpeln tre gånger på ett papper, som matchar den gröna rektangeln med s k scallop-kant (båda stansmallarna från Spellbinders). 

Jag har även stansat ut frasen God Jul ur röd kork, med en stansmall från Gummiapan. 

Jag har satt "kortet" på en specialvikt kortbas, vid namn upprätt/lodrätt z-vikt kort

Om du är nyfiken på hur jag gör det här specialvikta kortet, har du två två handledningar här, där jag visar två olika kort och tekniker...

Ett vitt julkort, med lodrät z-vikning:



Ett halloweenkort med lodrät z-vikning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar