torsdag 5 januari 2017

BLÅVITT ENGELSKT JUKORT MED STAFFLISTÖD

Här är ett blåvitt engelskt julkort med stafflistöd och text som jag designat åt Vilda Stamps.

Toppen av kortet är utstansad med en tjock stansmall från Sizzix/Tim Holtz (Distressed Doily). Jag lade ett extra papper under stansmallen, för att få ut formen, i o m att den har krånglat ända sedan första utstansningen.
Man kan tycka att de där tjocka stansmallarna verkligen borde kunna stansa ut formerna fint ur papper, när det sägs att de skall kunna gå igenom alla slags material som en sax kan gå igenom... 


Jag har torrembossat papperet med en fin embossingfolder från Marianne Design (Anja's circle). Jag har därefter dragit på blå färg (Archival ink - Sky Blue) över förhöjningarna och sedan dekorerat de blå partierna med glitterlim (Stickles - Diamond). 
Jag har även stansat ut en cirkel, med en fin dubbel-söm-stansmall från Rox Stamps (Korsstygn).

Jag har stämplat texten med samma blå färg  som jag färgat in präglingen med. Stämpeln kommer från Vilda Stamps (V804 Engelska stämplar), och ingår i ett kit med stämplar som jag har designat :).



Jag har även stansat ut ett staffli, med en tjock stansmall från Sizzix/Tim Holtz (small easel), som gör att en-lagerskort kan stå rätt upp :). Nu gäller det bara att mottagaren också förstår detta, när denne tittar på baksidan av kortet, där jag skrivit en hälsning :). 

1 kommentar: