lördag 1 april 2017

LAGER PÅ LAGER MED STÄMPLAR OCH SCHABLONER

Distress oxide ink är en blandning mellan s k dye-bläck och pigmentbläck. Jag har jobbat in färg från dynan via schablon med pensel i torrt tillstånd.
Färgerna lägger sig på varandra, utan att kladda ihop.


Jag har använt mig av en himla massa schabloner (stenciler) från Tim Holtz. 
  • mini layered stencil 7, 8, 9 13, 25 (siffror..., ngt slags rutmönster, rosor, siffror, ringer, tiles, dot fade, schoolhouse, harlequin, honeycomb)
  • linen
  • ornate
  • bubble 
  • dot fade 
  • industrial 
  • splatters

Det finns bilder på schablonerna längre ned i inlägget...

...

Sedan fortsatte jag att stämpla på papperet...



Därefter stämplade jag ett uttryck från Tim Holtz (Live the life you've imagined) på vitt papper, klippte isär det och sotade kanterna. Jag stämplade även upp en figur och färglade slarvigt med vanligt distress-bläck


Jag avslutade det hela med att blinga till klänningen och hatten med Diamond Stickles.



 

 

 

 

 

  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar