onsdag 3 maj 2017

SKRIV UT EGNA POLAROIDFOTON MED MINISKRIVAREN INSTAX SHARE SP-2 (FUJI)

Nu har jag testkört en ny slags skrivare... En s k polaroidfotoskrivare, vid namn Fuji Instax Share SP-2. Och jösses, så kul det var att lära känna den.

Jag jämför utskrifterna med några från min gamla trotjänare, Canon Selphy CP900.
Häng med på en resa, där jag bjuder på tabbar och misstag, men också aha-upplevelser och en känsla av nöjdhet :). Jag kan. Du kan. Alla kan :).


Om du söker efter billig och smidig förvaring för instaxfotona, kan du kolla in denna visitkortspräm som Clas Ohlson har. Den kostar 60 kr (2017) och lär vara mycket billigare än "riktiga" instax-pärmar. Observera dock, att jag skriver förvara... För min ambition är att göra ett snyggt, roligt eller hemskefult album till mina foton. Jag gillar ju att ta lodräta foton, och jag att kunna bläddra i ett album på ett vanligt sätt.

Om man vill kunna bläddra på ett vanligt sätt - som om fotona var vågräta - så finns det större polaroid-album. De är plastiga. Bra, givetvis, utifrån skydd-perspektivet. Men tråkigt, i o m att det just är plastigt. Men jag bifogar ändå ett foto på vad jag menar :)... Jag tycker dock om idén att få plats med dubbla rader - för att kunna bryta upp med små söta mönsterpapper, egengjorda journalkort m m. Donut har några pastelliga färger... Det finns givetvis album för lodräta foton också...
Man kan givetvis också göra bords-kalenderalbum på det här viset... Jag har ju en Cinch eller två att binda ihop mina sidor med :).
Här är mitt första album med polaroidfoton... Det är ett album från min resa till Trelleborg... Det kan hända att det blir ett särskilt blogginlägg om denna senare... Men nu ville jag förena allt som har med Polaroidskrivaren att göra, i ett och samma inlägg :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar