lördag 3 juni 2017

GLITTRIGT GRATTISKORT MED ROSOR

Jag har gjort ett rätt så glittrigt och flerlagrigt grattiskort till en böna som fyllde 45 år häromveckan. Nedanför ser du kortet i både fotoformat samt i videoformat, där jag pular ihop de olika delarna i handledningsvideo.

Jag har använt mig av ett klippark med ljusrosa rosor, som jag har stansat ut med en stansmall med sömkant (no 22) från CreaLies. Jag har använt stansmallar från samma set till de andra glitterpapperen och korkarket också :).
Jag har även limmat fast matta halvpärlor på kortet, för att ge det lite extra intresse. 



Jag har limmat på några rosor.


Jag har stansat ut ordet grattis med en liten stansmall (die) från CreaLies, ur samma röda kork som jag har som en panel på kortet. Jag har limmat fast det med glossy accents, som är ett snabbtorkande och genomskinligt lim.
Jag har limmat fast en bit gammal boksida på kartong och sedan stansat ut en etikett (label) och färgat in mittendelen, medan stansmallen från Spellbinders satt kvar på formen. I översta bilden ser du också att jag har stansat ut ett par små tags (etiketter), och limmat fast dem i vänster överhörn.
Siffrorna 4 och 5 har jag stansat ut ur vitt glitterpapper.
Nästan alla delar har dubbelhäftande 3D-tejp mellan lagren. För att öka fästförmågan, har jag även använt mig av flytande lim, i o m glitterpapper har en glatt - och inte så fästvänlig yta...


Här är en handledningsvideo, där du kan följa processen från början till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar