lördag 28 oktober 2017

HALLOWEENKORT MED TIM HOLTZ PUMPOR

Happy Halloween! Om några dagar är det äntligen Halloween!

Här är ett akvarell-färglagt halloweenkort med ihopmaskade pumpa-stämplar (Pumpkinhead) från Tim Holtz/Stampers Anonymous. Jag har använt mig av utskriftspapper för att göra masker och lägga dem över de stämplade motiven, för att låta den överlappande stämpeln hamna bakom den föregående stämpeln :).




Kortets överdel är utstansad med Tim Holtz underbara wicked edge-stansmall (Sizzix). Jag har sprayat ett vitt akvarellpapper med olika nyanser av Distress Spray Stain-färger.



Jag har också sprinklat på lite embossing-enamel-pulver på spröten, medan sprayfärgen fortfarande var blöta. På så sätt sitter kornen fast, utan att flyga iväg när jag använder embossingfönen för att smälta dem.
För att göra kortets överdel stabilare, har jag stansat ut ett matchande bakstycke, som jag har limmat fast i framstycket. 


Jag har nitat fast lite grön sisal på överdelen av kortframsidan, för att få till lite spretighet till kortet :).



Här ser du hur sisalspröten verkligen sticker ut :).


oct. 31 har jag stämplat dit med en av Tim Holtz/Stampers Anonymous stämplar, ur ett stämpelset med både figurer och texter (Scared Silly).






Till en början hade kortet ett renare utseende...
Söm-/stygn-stämpeln kommer från ett set från 49 and market - Gabi's stitch.


Här har jag maskat ihop den första pumpan med en häxhatt från ett annat set med stämplar från Tim Holtz/Stampers Anonymous (Scared silly).




2 kommentarer:

  1. Vilket läckert kort, gillar massor och tyngstämplarna-urläckra. Ha en bra crapphelg.




    SvaraRadera
  2. Love this...so beautiful scarry.

    SvaraRadera