lördag 11 november 2017

FJÄRILSTAVLA - kurs i distressprodukter

Jag håller som bäst på att planera för kurser i distressprodukter, -tekniker och lite annat smått och gott från Ranger ink.



Här är en "tavla", som jag har inspirerades att göra efter att ha sett det här alstret som jag fann hos Bella Rose Creative. Jag tyckte mycket om det, tack vare att färgvalet gav mig en utmaning, i o m att jag inte alltid jobbar med pastelliga toner :).
Jag har använt mig av Distress spray stain, och Distress paint för att få till färgerna i bakgrunden.




Som du ser, har jag jobbat med både platt och förhöjd textur. Jag tycker om att lägga till slumpmässigt valda bokstäver här och där, för att skapa intresse.
Du ser även lite tissue tape i botten, som jag har målat över med vit gesso.


För att få en "splatt" som får en yta, likt embossingpulver, har jag dragit på texturpasta (Ranger - Texture paste - transparent gloss (den finns även som matt...)) genom en schablon.
I och med att jag inte hade rengjort schablonen, varför splatten blev grön... Detta är något man kan ta lärdom av, eller nyttja det som en rolig teknik :). 

Här är ett bra set med palettknivar. De är flexibla och fungerar jättebra att skrapa kladd och klet med :).

Jag tog fotot direkt efter att jag hade smetat på Distress Collage Medium - crazing. Det har inte blivit någon fin porslinskrackelering där än. Fotot nedanför visar hur det slutgiltiga resultatet ser ut.
Jag har även nyttjat ett genomskinligt krackeleringslack (clear rock candy) här och där på alstret.


Om du vill gå på kurs för att veta mer om hur man kan jobba med olika distressprodukter och allmänna produkter från Ranger, kan du kontakta mig :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar