lördag 30 december 2017

FÄRGGLADA JULKORT - slöjd-detaljer

Det kommer att bli en hel del julkort som visas upp i bloggen, de kommande veckorna.

Jag börjar med några färgglada kort, som jag har färgat in bakgrunden på, med Distress Oxide-dynor.


I och med att jag ville kunna skvätta vatten på papperet, utan att den svarta färgen skulle påverkas, valde jag en svart versafinedyna att stämpla både gran och textstämpel med (Slöjd-Detaljer - Granar).




För att vara på den säkra sidan, placerade jag textstämpeln i ett stämplingsverktyg (det finns ju flera... t ex Misti (finns i tre storlekar), Stamping platform, Precision press, Stamping buddy pro m fl), för att kunna förbättra avtrycket, om inte "färgen tog" ordentligt.

 
  


Jag har också sprayat på lite vatten på papperet (med sprayflaska (mini mister)... Mister), och plockat upp överflödet med papper, för att skapa en blekningseffekt (ghosting).

  


Jag har därefter sprinklat på lite vitt grovkornigt embossingpulver, som kallas för embossingenamel, och fönat fast dem med embossingfön, underifrån, för att inte pulvret skulle flyga all sin väg.


Och med det här inlägget är jag så nära det nya året jag kan.

Jag vill passa på att önska er en fantastisk start på det nya året :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar