lördag 3 mars 2018

JULKORT - VINTERLANDSKAP - studio light och slöjd-detaljer

Jag var på Alingsåsträffen, den 9 december, och tävlade med detta kort i en utmaning. Jag blev glatt överraskad, när jag kom på andra plats :).  


Jag har stämplat motivet i vänsterhörnet med en stämpel från Studio light. (Winter season #120)


Stämpeln med månen med stjärnorna finns i ett kit från Slöjd-Detaljer. (landskap)


Jag har sprayat papperet med vatten (Tim Holtz vattensprayflaska), innan jag penslade på akvarellfärger, för att skapa en vintrig nattbakgrund. Jag använde mig av en pensel med vattenbehållare. (Prima, Tim Holtz)




Snöfallet har jag skapat med hjälp av grovkornigt embossingpulver från Stampendous (Chunky White embossing enamel) och en embossingfön. Jag strösslade på några korn på papperet och fönade med fönen underifrån, för att få det att fästa :). 
Om man vill slippa bränna sig, är det en stor fördel att kunna nyttja ett par omvända pincetter, som håller fast papperet åt dig, när du fönar med embossingfön.

  

Och med detta inlägg vill jag passa på att önska er alla en riktigt god jul :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar